До створення сайту необхідно підходити відповідально. Просто красивої картинки недостатньо. Потрібно, щоб дизайн сайту був зручний для користувачів, а панель управління – для власників ресурсу. Крім того важливо, щоб сайт був адаптований і під пошукові системи.
Вибір CMS
CMS – система управління ресурсом. Якщо помилитися з її вибором, то в майбутньому можна зіткнутися з великою кількістю труднощів, включаючи додаткові витрати, якщо під час розширення функціоналу доведеться змінити CMS. Перед початком розробки ресурсу необхідно чітко розуміти, яка в нього мета в довгостроковій перспективі. Це може бути простий сайт візитка або ж інтернет-магазин.
Наприклад, для інтернет-магазинів найкраще вибирати NetCat, HostCMS, 1С-Бітрікс, Shop-Script. Якщо магазин великий, небажано використовувати WP, так як під час оптимізації роботи через велику кількість товарів можуть виникнути проблеми. Для візитки і корпоративного сайту підходять WordPress, Joomla, MODX, Drupal.
У деяких випадках для розробки свого ресурсу люди вибирають спеціальні конструктори. Вони дозволяють швидко і легко зробити сайт.
Семантичне ядро і структура
Перед початком виконання робіт обов’язково слід зібрати семантичне ядро. Для цього можна використовувати будь-яку необхідну інформацію, наприклад, каталог 1С, дані про категорії товарів, яндекс-вордстат, гугл трендс.
Завдяки зібраним запитам можна буде продумати приблизну структуру сайту. Бажано відразу зробити карту релевантності. Якщо бюджет обмежений, не обов’язково створювати відразу всі сторінки. Зате в майбутньому у власника буде чіткий план, які сторінки необхідно додати для розвитку ресурсу.
Початкова Seo оптимізація
Під час розробки необхідно звертати увагу хоча б на мінімальну оптимізацію сайту. Потрібно зробити файл robots.txt, в якому буде прописуватися xml-карта. Великим сайтам слід робити автогенеровану валідну карту.
Потрібно виконати перевірку відповідності xml-карти сайту і файлу robots.txt для виявлення сторінок, які заборонені від індексації.
Також слід заповнити title і description. Вони повинні бути хоча б мінімально заповненими і містити головні ключові запити.
До базової оптимізації слід віднести і встновлення лічильників аналітики. Це необхідно, щоб власник сайту з перших днів міг отримувати статистику і аналізувати поведінку користувачів.
Контент для сайту
В основі якісного контенту лежить грамотно підібрані і обов’язково авторські матеріали. Навіть із грамотними інструментами seo-просування важливо, щоб відвідувачам була цікава інформація на сторінці. На поведінкові фактори найкраще впливає унікальний контент. Якщо контент буде цікавий людям, сайт не потрапить в категорію “малокорисних для користувачів”.
UX-дизайн
Грамотний UX-дизайн дозволяє зробити взаємодію користувача з ресурсом максимально комфортним. Це значно полегшує сприйняття контенту. Заголовки, підписи, текстовий і графічний контент повинні бути зрозумілими. Користувачеві навряд чи захочеться розбиратися в особливостях сайту, якщо той здасться йому незручним.
Але через простоту дизайн не повинен ставати нудним і пересічним або копіювати інший ресурс. Зробити хороший UX досить складно, так як унікальність ресурсу є головною вимогою пошукових систем.
Хороші показники зручності допомагають ресурсу зберігати конкурентоспроможність і сприяють його просуванню по високочастотним і середньочастотним запитам. Вважається, що UX необхідно тестувати до виходу продукту.
Адаптація до мобільних пристроїв
Мобільні пристрої складають більшу половину трафіку, через це сайт слід під них адаптовувати. Крім того це дає ресурсу пріоритет в пошуковій системі Google.
Для перевірки сайту на адаптивність можна використовувати сервіс Google. Також необхідно врахувати, щоб у файлі robots.txt був відкритий доступ до CSS, JS. Інакше в Google буде погана індексація.
Рекомендовані матеріали